Bedrijfsvoering

Communicatie

Communicatie draagt bij aan het creëren en benutten van kansen. Dat doen we door samenhang te creëren in de thema’s die belangrijk zijn voor de provincie, maar vooral in de thema’s die de inwoners van Noord-Holland belangrijk vinden. We weten de aansluiting te vinden bij de beleving van de belangrijkste doelgroep. Niet gedacht vanuit middelen, maar vanuit de verwachtingen van de buitenwereld. Van buiten naar binnen. Daarmee vergroten we de communicatiekracht en wordt de meerwaarde en legitimiteit van de provincie zichtbaar. We faciliteren de boegbeelden van de provincie om als organisatie communicatiever te worden en effectiever in de themacommunicatie. Communicatie zorgt voor focus en keuzes in de onderwerpen die buiten leven. Scherpe keuzes maken betekent ook loslaten en draagvlak creëren voor de keuzes. Communicatie speelt een verbindende rol tussen de thema’s en tussen bestuur en de verschillende onderdelen van de organisatie. Uiteraard blijft het vakmanschap op het gebied van bijvoorbeeld schrijven, woordvoering, crisiscommunicatie en sociale media daarbij de basis.

Speerpunten in 2020 zijn:

  • Uitvoering nieuwe communicatiestrategie op basis van het nieuwe coalitieakkoord;
  • Personaliseren en regionaliseren online communicatiemiddelen, te beginnen met digitale nieuwsbrief NH Weekbericht;
  • Start vernieuwen intranet en uitbouwen tot één centrale werkplek, ook voor andere applicaties;
  • Doorontwikkelen website en sociale media;
  • Actief persbeleid;
  • Versterken profiel provincie als aantrekkelijke werkgever en verbeteren communicatie over vacatures;
  • Relatiemanagement en stakeholdersmanagement professionaliseren;
  • Jaarprogramma sponsoring en relatiemanagement uitvoeren.
ga terug